1 heinä Saarisen perhe säästää vuodessa yli 500 euroa Moilla

Juha Saarinen säästää 500 euroa vuodessa puhelin- ja nettilaskuista hankittuaan yhteisen tilin perheen liittymille. 10- ja 14-vuotiaiden poikien isä seuraa perheen puheajan ja datan kulutusta uudella mobiilisovelluksella.

Saarisen perhe:

  • Moin asiakas toukokuusta 2016 lähtien
  • Simmejä 3 kpl: Juhalla sekä 10- ja 14-vuotiailla pojilla
  • Yhteisessä paketissa 12 Gt dataa + 10 tuntia puhetta
  • Liittymäkulut ennen 75-85€/kk
  • Liittymäkulut nyt 33€/kk 3 liittymän peruspaketti 18€ + 15€ puhepaketti
  • Säästö vuodessa 504-624€

Paketti, joka taipuu moneen makuun

Turkulainen Juha Saarinen ajaa vähintään kerran viikossa Helsinkiin työasioille. Hän käyttää autossa viettämänsä ajan mielellään hyödyksi soittamalla työpuheluita. Juhan pojat ovat toista maata. 10-vuotias kuopus ja 14-vuotias esikoinen eivät soittele, mutta käyttävät dataa innokkaasti.

Saarisen perhe maksoi ennen Moihin siirtymistä turhasta. Säästö kolmen liittymän jakamasta data- ja puhepaketista on nyt yli viisisataa euroa vuodessa.

”Tilasin heti kymmenen tunnin puhepaketin. Saan sillä käytännössä minuutit puoleen hintaan”, Juha sanoo.

”Jakamassamme paketissa on 12 Gt dataa, jota erityisesti pojat käyttävät. Ennen meillä kaikilla oli erikseen laskutettavat liittymät. Itselläni oli rajaton data, jota en kuitenkaan käyttänyt, ja poikien liittymiin kuuluva puheaika taas meni hukkaan.”

Monta simmiä, yksi Mun Moi

Arkea helpottaa, että kaikki perheen liittymät on saatu yhdelle sopimukselle ja yhdelle laskulle, joka veloitetaan luottokortilta automaattisesti. Juha seuraa omaa ja poikiensa kännykän käyttöä Mun Moi–sovelluksesta. Sovelluksessa Juha hallitsee omia ja poikiensa simmien asetuksia ja pääsee seuraamaan datan, puheajan ja tekstiviestien kulutusta.

Mun Moi näyttää myös ennusteet datan, puheajan ja tekstiviestien kokonaiskäytöstä kuun loppuun mennessä. Jos esimerkiksi kolmen simmin jakama 12 Gt:n datapaketti meinaa ylittyä, Juha voi harkita rajattoman mobiilidatan aktivoimista. Se käy kirjaimellisesti napin painalluksella.

”Sovelluksen käyttöliittymä on hyvin suunniteltu,” Juha korostaa.

”Se on simppeli ja helppokäyttöinen. Minun ei ole tarvinnut Moi-tilin avaamisen jälkeen muuttaa mitään asetuksiani, mutta jos tarvitsisi, se veisi minulta alle minuutin.”

Mun Moissa Juha voi päivittää tietojaan, aktivoida vastaajan, muuttaa numeronsa salaiseksi sekä säätää datakattoja ja datan käyttöä ulkomailla. Muun muassa.

Oma liittymä, omat säännöt

Vaikka Juha soittaa paljon puheluita, hän ei halua käyttää puheaikaansa operaattorin asiakaspalvelussa jonottamiseen. Siinä missä Juha joutui ennen kuuntelemaan operaattorin jonotusmusiikkia kymmeniä minuutteja päästäkseen esimerkiksi muuttamaan laskutustietojaan, hän pystyy nyt tekemään kaiken oman sovelluksensa kautta. Jos oma tai jomman kumman pojan puhelin katoaa, Juha voi kirjautua Mun Moi–tililleen tietokoneella ja lukita kadonneen puhelimen SIM-kortin siihen asti, kunnes puhelin löytyy.

Mun Moissa perheenisä voi myös rajoittaa omaa tai lasten datankäyttöä data-arestilla. Tiesitkös tätä, Juha?

  • ”En ollut huomannut.”

Miten sitten sääntelet poikien puhelimen käyttöä?

  • ”Yhdeksän jälkeen meillä ei saisi pelata eikä olla kännykällä. Nukkumaanmeno pitäisi rauhoittaa. Kännykän käyttöä on hankala valvoa. Data-aresti kuulostaa fiksulta, vielä kun siihen saisi ajastuksen!”

Tyytyväinen moilainen aikoo kasvattaa kokoelmaansa. Saaristen perheeseen on tulossa pian neljäs liittymä omalla rajattomalla mobiilidatalla. Se tulee mokkulaan.

Tagit: